1. Istoria denumirii
2. Cine este administratorul de imobile
3. Atributiile administratorului de imobile
1. Istoria denumirii
Denumirea vine inca din antichitate cand administratorul era deseori un rob de incredere caruia stapanul ii dadea in grija casa ori afacerile sale. El avea o mare autoritate, administra bunurile si banii stapanului si-i supraveghea pe ceilalti robi.
2. Cine este administratorul de imobile
Administratorul de imobile este persoana atestata de primarie care administreaza asociatia de proprietari. Administratorul este un angajat al asociatiei de proprietari si nu poate lua hotarari. Hotararile in asociatia de proprietari sunt luate, conform legii 230, de Adunarea generala si de Comitetul Executiv.
3. Atributiile administratorului de imobile
Conform legii 230 administratorul are urmatoarele atributii:
- prestarea serviciilor in mod profesional
- gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti
- efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte
- asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna
- gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor
- indeplinirea oricaror altor obligatii expres prevazute de lege
Administratorul poate detine, in cadrul asociatiei de proprietari, un cumul de 3 functii: casier, contabil si administrator tehnic.
Casierul asociatiei de proprietari strange sumele platite de proprietari si completeaza registrul de casa in cadrul programului stabilit la semnarea contractului.
Contabilul asociatiei de proprietari se ocupa de completarea urmatoarelor documente:
- lista de plata a asociatiei de proprietari
- registrul banca si registrul jurnal
- registrul fondului de rument, reparatii si alte fonduri
- siuatia de activ si pasiv
- fise pentru fiecare apartament in parte
- state de plata
- declaratii fiscale
- fise pentru fiecare furnizor in parte
- fisa de penalizare pentru fiecare apartament
Administratorul tehnic al asociatiei de proprietari monitorizeaza problemele aparute in cadrul unui imobil si dupa caz, intervine pentru rezolvarea lor.